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Original title:
Design and Evaluation of an Automated Lane Change in Dense Traffic from Interacting Human Drivers' Perspective
Translated title:
Design und Evaluation von automatisierten Fahrstreifenwechseln in dichtem Verkehr aus der Sicht interagierender menschlicher Fahrer
Author:
Potzy, Johannes Markus
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.); Winner, Hermann (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Automated Driving, Cooperation, Interaction, Human Driver
Translated keywords:
Automatisiertes Fahren, Kooperation, Interaktion, Menschlicher Fahrer
TUM classification:
MAS 000
Abstract:
To systematically analyse the desired AV's driving style from the perspective of interacting human drivers five steps need to be evaluated to design the AVs driving style in dense mixed traffic lane changes: 1. analyse, 2. communicate, 3. interpret, 4. start, 5. Execute. Within this work implications for step two, four and five to design an AV's driving style are suggested based on real vehicle studies on the test ground.
Translated abstract:
Zur systematischen Analyse des gewünschten Fahrstils von automatisierte Fahrzeugen aus der Perspektive interagierender menschlicher Fahrer müssen fünf Schritte zur Gestaltung des Fahrstils in dichten gemischten Verkehr untersucht werden: 1. Analysieren, 2. Kommunizieren 3. Interpretieren, 4. Starten, 5. Ausführen. In dieser Arbeit werden Implikationen zur Gestaltung des automatisierten Fahrstils basierend auf Realfahrzeugstudien auf dem Testgelände für die Phasen zwei, vier und fünf vorgeschla...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1599491
Date of submission:
19.04.2021
Oral examination:
06.08.2021
File size:
25199797 bytes
Pages:
287
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210806-1599491-1-2
Last change:
06.10.2021
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