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Original title:
Power Management for Closed-Source Interactive Games on Mobile Devices
Translated title:
Power Management für interaktive closed-source Spiele auf mobilen Endgeräten
Author:
Dietrich, Benedikt
Year:
2015
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Chakraborty, Samarjit (Prof. Dr.)
Referee:
Chakraborty, Samarjit (Prof. Dr.); Panda, Preeti Ranjan (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
ELT Elektrotechnik
TUM classification:
DAT 260d
Abstract:
On mobile devices games account for the class of most popular, but as well most power hungry applications. This thesis targets to reduce the processor's power consumption while games are being played. The developed power manager predicts the game's future computing requirements and efficiently selects the clock frequency that guarantees optimal power savings and maintains the user experience. The approach, which is applicable even to closed-source games, achieves savings of up to 43.2% compared...     »
Translated abstract:
Spiele zählen auf mobilen Endgeräten zu den beliebtesten Anwendungen, weisen aber auch den größten Energiebedarf auf. Im Rahmen dieser Arbeit wurden Methoden entwickelt, die für beliebige Closed-Source Spiele den Energiebedarf des Prozessors reduzieren. Zukünftige Rechenanforderungen werden prädiziert und die Rechengeschwindigkeit entsprechend angepasst, um den Energiebedarf zu optimieren ohne die Spielqualität zu beeinträchtigen. Hierdurch konnte der Energieverbrauch des Prozessors um bis zu 43...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1231338
Date of submission:
25.09.2014
Oral examination:
27.11.2015
File size:
18678736 bytes
Pages:
140
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20151127-1231338-1-9
Last change:
17.03.2016
 BibTeX