User: Guest  Login
Original title:
Klinische Evaluation eines neuen Schizophrenie- Wissensfragebogens und Prädiktoren für den Wissenzuwachs 
Translated title:
Psychoeducation in schizophrenia: Evaluation of a new schizophrenia questionnaire "SCHIWI" and predictors of knowledge gain 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Medizin 
Advisor:
Bäuml, Josef (Prof. Dr.) 
Referee:
Bäuml, Josef (Prof. Dr.); Hohendorf, Gerrit (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
MED Medizin 
Keywords:
Schizophrenie, Wissenszuwachs, Psychoedukation, Psychose 
Translated keywords:
schizophrenia, knowledge gain, psychoeducation, psychosis 
TUM classification:
MED 600d; PSY 750d 
Abstract:
Diese Dissertation hat es sich zum Ziel gesetzt, einen neuen Schizophrenie- Wissensfragebogen (SCHIWI) im Rahmen von Psychoedukationsgruppen klinisch zu evaluieren, nach testtheoretischen Kriterien zu überprüfen und mögliche Prädiktoren für den Wissenszuwachs zu ermitteln. Es konnte dabei nicht nur erneut ein signifikanter Anstieg des Wissenszuwachses durch Psychoedukation gezeigt, sondern bei Patienten- und Angehörigengruppen unterschiedliche Prädiktoren für diesen Wissenszuwachs gefunden werde...    »
 
Translated abstract:
Here we create and evaluate a new schizophrenia questionnaire (SCHIWI) and aim to find out more about predictors of knowledge gain, especially combined with psychoeducation. We could prove again that psychoeducation leads to knowledge gain, found various predictors of knowledge gain and with a few modifications the SCHIWI22 can be considered as a reliable and valid questionnaire. 
Oral examination:
16.07.2019 
File size:
1118924 bytes 
Pages:
114 
Last change:
30.09.2019