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Original title:
Vertical interior cooling system for passenger cars
Original subtitle:
Trials and evaluation of feasibility, thermal comfort and energy efficiency
Translated title:
Vertikale Innenraumklimatisierung für PKW
Translated subtitle:
Versuche und Bewertung hinsichtlich Machbarkeit, Thermokomfort und Energieeffizienz
Author:
Stuke, Paul Enno Bernward
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.); Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein); VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
TEC 900d
Abstract:
Two factors are prominent in the design of vehicle air conditioning systems: thermal comfort and energy efficiency. Conventional air conditioning systems tend to temperature-control the whole cabin by convectional heating or cooling. The air flow is generated centrally in an HVAC (heating ventilation and air conditioning) unit and ducted into the cabin through air outlets directed at the occupant. Air speeds tend to be high, and the horizontal air flow results in the whole cabin being conditione...     »
Translated abstract:
Zwei Faktoren bestimmen die Entwicklung von Fahrzeug-Klima-Systemen maßgeblich: thermischer Komfort und Verbrauch. Herkömmliche Systeme konditionieren den Innenraum durch konvektives Heizen und Kühlen. Der Luftstrom wird dabei zentral im Klimagerät erzeugt und horizontal, auf den Insassen gerichtet, in den Innenraum geleitet. Luftgeschwindigkeiten sind dabei in der Regel hoch. Des Weiteren bewirkt der horizontale Luftstrom eine Konditionierung des gesamten Fahrgastraumes und nicht nur die des In...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1306549
Date of submission:
22.06.2016
Oral examination:
19.01.2017
File size:
5882372 bytes
Pages:
113
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20170119-1306549-1-4
Last change:
27.03.2017
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