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Original title:
Untersuchungen zu Auswirkungen von Geschwindigkeitserhöhungen auf Bahnstrecken im Bestand 
Translated title:
Examination on the impact of enhanced speed on existant railway tracks 
Year:
2016 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt 
Advisor:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.) 
Referee:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.); Martin, Ullrich (Prof. Dr.); Meng, Liqiu (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Keywords:
Eisenbahn, Optimierung, Geschwindigkeitserhöhung, Linienführung, Oberbaubelastung, Energieverbrauch, Schotterpressung, Belastungspotenzial, Übergangsbogen 
Translated keywords:
railway, optimization, speed enhancement, alignment, load on superstructure, energy consumption, ballast pressure, potential of strain, transition curve 
TUM classification:
BAU 750d; BAU 800d; BAU 850d 
Abstract:
Aufbauend auf einem bestehenden Analyseverfahren zur Optimierung von Bahnstrecken im Bestand, zeigen die Untersuchungen die Auswirkungen einer Geschwindigkeitserhöhung auf die Linienführung, die Oberbaubelastung und den Energieverbrauch der Züge. Es wird ein Verfahren zur Berechnung optimierter Übergangsbogen zur Reduzierung der horizontalen Gleisachsverschiebung entwickelt. Die Änderung der Oberbaubelastung aus Überhöhungsanpassungen wird anhand der Schotterpressung und des Belastungspotenzials...    »
 
Translated abstract:
Based on an existing procedure to analyse the potential for optimization of existent railway tracks, the study points out the impact of speed increases on alignment, load on the superstructure and consumption of traction energy of trains. A method to compute optimized transition curves is developed. The modified transition curves are meant to reduce the horizontal displacement. The load shift on the superstructure due to a change of the cant is assessed via the ballast pressure and the potential...    »
 
Oral examination:
27.07.2016 
File size:
7520476 bytes 
Pages:
249 
Last change:
08.08.2016