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Original title:
Numerical Simulation of Cavitating Flows in Diesel Injection Systems 
Translated title:
Numerische Simulation Kavitierender Strömungen in Diesel Injektorsystemen 
Year:
2016 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Adams, Nikolaus A. (Prof. Dr.) 
Referee:
Adams, Nikolaus A. (Prof. Dr.); Hickel, Stefan (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
Cavitation, Turbulence, Computational Fluid Dynamics, Diesel Injectors 
Translated keywords:
Kavitation, Turbulenz, Numerische Strömungssimulation, Diesel Injektor 
TUM classification:
MTA 300d; VER 505d 
Abstract:
Numerical simulations offer insight into the flow dynamics of high pressure Diesel injectors. We have developed and validated the building blocks for Large-Eddy Simulation (LES) of such devices. Complex, moving geometries are represented by the Immersed Boundary method. The thermodynamic equilibrium cavitation model has been extended to a two-fluid model, which enables the LES of nozzle and jet flows. We have computed a full injection cycle of a 9-hole Diesel injector including a moving needle. 
Translated abstract:
Numerische Simulationen geben einen Einblick in die Strömungsdynamik von Diesel-Injektorsystemen. In dieser Arbeit wurden die Bausteine zur Grobstruktursimulation derartiger Probleme entwickelt. Komplexe, bewegte Geometrien werden mit der Immersed Boundary Methode abgebildet. Das thermodynamische Gleichgewichts-Kavitationsmodell wurde zu einem Zwei-Fluid-Modell für Düsen- und Strahlströmungen erweitert, und damit ein vollständiger Injektionszyklus eines 9-Loch Injektors mit Nadelhub untersucht. 
Oral examination:
14.11.2016 
File size:
11296846 bytes 
Pages:
164 
Last change:
29.11.2016