User: Guest  Login
Original title:
Fahrverhaltensanalyse zur Parametrierung situationsadaptiver Fahrzeugführungssysteme 
Translated title:
Analysis of the human driving behaviour to parameterise situation adaptive vehicle guidance 
Year:
2012 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Heißing, Bernd (Prof. Dr.) 
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Diepold, Klaus (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
ELT Elektrotechnik; MAS Maschinenbau; MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
Situationsanalyse, Adaptive Regelung, Optimale Bahnplanung, Automatisches Fahren 
Translated keywords:
Situation Analysis, Adaptive Control, Optimal Path Planning, Automatic Driving 
Abstract:
Die Dissertation stellt eine Methodik zur situations- und fahreradaptiven Parametrierung von automatischen Fahrzeugführungssystemen dar. Die Merkmale der Verkehrssituation werden zunächst einem neuartigen Ansatz zur Situationsinterpretation zugeführt. Dieser bildet die Entstehung menschlicher Emotionen ab und reduziert auf diese Weise die hohe Menge an Umgebungsvariablen auf eine geringe Anzahl virtueller Zustände. Zur Bestimmung von fahrerindividuellen Parametern wird das Fahrverhalten auf ein...    »
 
Translated abstract:
The dissertation presents a method to parameterise situation and driver adaptive vehicle guidance systems. In the first instance features of the current traffic situation are extracted and passed to a new approach for situation interpretation that emulates human emotions. Thus, the huge amount of traffic features is reduced to a small number of virtual states. To analyse individual driving parameters the human driving behaviour is ascribed by a parameter dependent optimization problem of path pl...    »
 
Oral examination:
10.07.2012 
File size:
11913585 bytes 
Pages:
192 
Last change:
21.01.2013