Spontanschäden an nasslaufenden Lamellenkupplungen
Translated title:
Spontaneous Damages of Wet Multiple Disc Clutches
Author:
Strebel, Maximilian
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen
University:
Technische Universität München
Place of Publication:
München
Advisor:
Univ.-Prof. Dr.-Ing. Karsten Stahl
Referee:
Stahl, Karsten (Prof. Dr.); Weigand, Michael (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
TUM classification:
MAS 000d
Abstract:
Die Arbeit beschäftigt sich mit der Tragfähigkeit nasslaufender Lamellenkupplungen hinsichtlich Spontanschäden. Auf Basis der durchgeführten Experimente wird ein Berechnungsverfahren entwickelt, mit dem kritische Betriebsbereiche identifiziert werden können. Ferner wird eine Testmethode vorgestellt, mit der die Tragfähigkeit in einem weiten Beanspruchungsbereich untersucht wird. Weiterhin wird mit Temperaturberechnungen der Einfluss des Temperaturniveaus auf die untersuchten Schäden diskutiert. Empfehlungen zur Vermeidung von Spontanschäden runden die Arbeit ab.
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Die Arbeit beschäftigt sich mit der Tragfähigkeit nasslaufender Lamellenkupplungen hinsichtlich Spontanschäden. Auf Basis der durchgeführten Experimente wird ein Berechnungsverfahren entwickelt, mit dem kritische Betriebsbereiche identifiziert werden können. Ferner wird eine Testmethode vorgestellt, mit der die Tragfähigkeit in einem weiten Beanspruchungsbereich untersucht wird. Weiterhin wird mit Temperaturberechnungen der Einfluss des Temperaturniveaus auf die untersuchten Schäden diskutiert....
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Translated abstract:
The scope of this work is the determination of the load carrying capacity of wet multiple disc clutches with respect to spontaneous damages. On the basis of experiments a calculation method is developed, which allows for the identification of critical operating conditions. Moreover, a test method is defined, which allows for the investigation of the load carrying capacity in a broad load-spectrum. Furthermore, the influence of the temperature level on spontaneous damages is discussed. Finally, recommendations to avoid spontaneous damages are made.
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The scope of this work is the determination of the load carrying capacity of wet multiple disc clutches with respect to spontaneous damages. On the basis of experiments a calculation method is developed, which allows for the identification of critical operating conditions. Moreover, a test method is defined, which allows for the investigation of the load carrying capacity in a broad load-spectrum. Furthermore, the influence of the temperature level on spontaneous damages is discussed. Finally, r...
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Series:
Lehrstuhl für Maschinenelemente, Forschungsstelle für Zahnräder und Getriebebau