User: Guest  Login
Original title:
Aircraft engine noise footprint reduction via a non-uniform inlet liner concept
Translated title:
Reduktion der Schallabstrahlung eines Flugtriebwerks mittels einer ungleichförmigen Verteilung akustischer Auskleidungen im Einlauf
Author:
Broszat, Dominik
Year:
2008
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Baier, Horst (Prof. Dr.)
Referee:
Schmitt, Dieter (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
liner, engine noise reduction, Boundary Element Method, BEM, non-uniform liners, duct acoustics
Translated keywords:
Liner, Randelementmethode, BEM, Triebwerkslärmreduzierung, Triebwerksakustik
Abstract:
A specific non-uniform liner distribution, called the Virtual Scarf Inlet (VSI), to be applied to the inlet of a commercial aircraft engine is being investigated. It aims at achieving a redirection of the forward radiation directivity by influencing the acoustic boundary conditions. By this novel concept, the sound pressure levels recorded within specific sectors, e.g. the most relevant ones for community noise at an airport, can be reduced by up to 9 dB depending on the application case. For th...     »
Translated abstract:
Es wird eine spezielle ungleichförmige Verteilung akustischer Auskleidungen im Einlauf ziviler Flugtriebwerke untersucht, genannt das Virtual Scarf Inlet (VSI). Dieses zielt darauf ab, durch eine Modifikation der akustischen Randbedingungen eine Umlenkung der Richtcharakteristik des nach vorne abgestrahlten Schalls zu erreichen. Durch diese Maßnahme gelingt es, die resultierenden Schalldruckpegel in bestimmten, z.B. für die Beurteilung des Umgebungslärms in der Nähe eines Flughafens besonders be...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=654812
Date of submission:
01.07.2008
Oral examination:
11.12.2008
Pages:
235
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20080626-654812-1-4
Last change:
08.01.2009
 BibTeX