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Original title:
Aircraft engine noise footprint reduction via a non-uniform inlet liner concept 
Translated title:
Reduktion der Schallabstrahlung eines Flugtriebwerks mittels einer ungleichförmigen Verteilung akustischer Auskleidungen im Einlauf 
Year:
2008 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Baier, Horst (Prof. Dr.) 
Referee:
Schmitt, Dieter (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau 
Keywords:
liner, engine noise reduction, Boundary Element Method, BEM, non-uniform liners, duct acoustics 
Translated keywords:
Liner, Randelementmethode, BEM, Triebwerkslärmreduzierung, Triebwerksakustik 
Abstract:
A specific non-uniform liner distribution, called the Virtual Scarf Inlet (VSI), to be applied to the inlet of a commercial aircraft engine is being investigated. It aims at achieving a redirection of the forward radiation directivity by influencing the acoustic boundary conditions. By this novel concept, the sound pressure levels recorded within specific sectors, e.g. the most relevant ones for community noise at an airport, can be reduced by up to 9 dB depending on the application case. For th...    »
 
Translated abstract:
Es wird eine spezielle ungleichförmige Verteilung akustischer Auskleidungen im Einlauf ziviler Flugtriebwerke untersucht, genannt das Virtual Scarf Inlet (VSI). Dieses zielt darauf ab, durch eine Modifikation der akustischen Randbedingungen eine Umlenkung der Richtcharakteristik des nach vorne abgestrahlten Schalls zu erreichen. Durch diese Maßnahme gelingt es, die resultierenden Schalldruckpegel in bestimmten, z.B. für die Beurteilung des Umgebungslärms in der Nähe eines Flughafens besonders be...    »
 
Oral examination:
11.12.2008 
Pages:
235 
Last change:
08.01.2009