User: Guest  Login
Original title:
Matter waves from localized sources in homogeneous force fields
Translated title:
Materiewellen von lokalisierten Quellen in homogenen Kraftfeldern
Author:
Kramer, Tobias
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Physik
Advisor:
Kleber, Manfred (Prof. Dr.)
Referee:
Kleber, Manfred (Prof. Dr.); Cirac, Ignacio (Prof., Ph.D.)
Format:
Language:
Subject group:
PHY Physik
Keywords:
Matter waves; Photodetachment; Atom laser; Density of States; Quantum-Hall effect
Translated keywords:
Materiewellen; Photodetachment; Atomlaser; Zustandsdichte; Quanten-Hall Effekt
TUM classification:
PHY 022d
We derive a scattering theory in constant potentials based on the energy-dependent Green function. This approach enables us to formulate modern experiments in terms of Green function. One application discussed is the photodetachment of electrons in external electromagnetic fields. In this case an intricate currentdensity distributions exists, that can be explained in terms of interfering classical trajectories. We also derive analytically the two-dimensional Green function in perpendicular elect...     »
Translated abstract: