User: Guest  Login
Original subtitle:
Eine retrospektive Analyse
Translated title:
Prediction of lymph node metastasis in patients with prostate cancer
Translated subtitle:
A retrospective analysis
Author:
Ederer, Martin
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Medizin
Advisor:
Paul, Roger (PD Dr. med.)
Referee:
Hartung, Rudolf (Prof. Dr. med. habil.); Neumeier, Dieter (Prof. Dr.)
Format:
Language:
Subject group:
MED Medizin
Keywords:
Prostatakarzinom; Lymphknoten-Metastasen; Algorithmus
Translated keywords:
prostate cancer; lymph node metastasis; algorithm
Es wurden 1355 Patienten eingeschlossen, die von 1984-2001 am Klinikum rechts der Isar bei Prostatakarzinom radikal prostatektomiert wurden (1052 pN0, 92 pN1, 162 pNx). Es wurde untersucht, ob anhand der vorliegenden Daten ein Algorithmus entwickelt werden kann, der eine Vorhersage von Lymphknotenmetastasen erlaubt, um Patienten mit einer geringen Probabilität die pelvine Lymphadenektomie mit ihren Risiken ersparen zu können. Zwar konnte mittels univariater Analyse gezeigt werden, dass zwischen...     »
Translated abstract:
1355 patients were included in this study. All of them had undergone a radical prostatectomy because of prostate cancer at the Klinikum rechts der Isar between 1984 and 2001. The aim of this study was to see if there can - using the given data - be developed an algorithm which allows to forecast the propability of lymph node metastases in order to sort out patients which do not necessarily need pelvic lymphadenectomy - especially with regard to its risks. Although univariate analysis showed a si...     »
Publication :