User: Guest  Login
Advisor:
Bode, Arndt (Prof. Dr.)
Referee:
Bode, Arndt (Prof. Dr.); Rüde, Ulrich (Prof. Dr.); Jessen, Eike (Prof. Dr.)
Format:
Language:
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Keywords:
cache; memory hierarchy; multigrid methods; code optimizations; profiling
Translated keywords:
Cache; Speicherhierarchie; Mehrgitterverfahren; Codeoptimierung; Leistungsmessung
TUM classification:
Dat 386d
Beside traditional direct solvers iterative methods offer an efficient alternative for the solution of systems of linear equations which arise in the solution of partial differential equations (PDEs). Among them, multigrid algorithms belong to the most efficient methods based on the number of operations required to achieve a good approximation of the solution. The relevance of the number of arithmetic operations performed by an application as a metric for the complexity of an algorithm wanes sin...     »
Translated abstract: