User: Guest  Login
Original title:
Long-term effects of specific agricultural managements on soil water extractable organic matter and microbial communities in South Germany
Translated title:
Langzeiteffekte von spezifischen landwirtschaftlichen Managements auf die wasserlöslische organische Bodensubstanz, die mikrobiellen Gemeinschaften und mikrobielle Residuen im Süddeutschland
Author:
Sun, Hanyin
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan
Advisor:
Munch, Jean Charles (Prof. Dr.)
Referee:
Munch, Jean Charles (Prof. Dr.); Kollmann, Johannes (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
BIO Biowissenschaften
TUM classification:
BIO 142d
The dissertation studied the long-term organic farming, minimum tillage and agroforestry effects on soil water extractable organic matter, soil microbial communities and soil microbial residues as indicators of soil quality. Soil samples for chemical, microbial and incubation analysis were taken from two field trials, one system testing tillage forms in organic and integrated farming and the other testing organic farming and agroforestry. The study should provide suggestions toward strategies an...     »
Translated abstract:
Die Arbeit untersuchte Langzeiteffekte von ökologischer und integrierter Landwirtschaft sowie von Agroforstwirtschaft auf die wasserlöslische organische Bodensubstanz, die mikrobiellen Gemeinschaften und mikrobielle Residuen als Indikatoren für die Qualität von Böden. Bodenproben zu vielfaltige chemische, mikrobiologische Analysen und Inkubationen wurden von Feldversuchen genommen, von einem Versuch zu Bodenbearbeitungsintensitäten in ökologische und integrierter Landwirtschaft und einem versuch...     »
Date of submission:
15.12.2016