User: Guest  Login
Original title:
Quantitative Analysis of Vehicle Aerodynamics during Crosswind Gusts 
Translated title:
Quantitative Analyse der Fahrzeugaerodynamik bei Seitenwindböen 
Year:
2012 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Adams, Nikolaus A. (Prof. Dr. habil.) 
Referee:
Adams, Nikolaus A. (Prof. Dr. habil.); Kähler, Christian J. (Prof. Dr. habil.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel 
Abstract:
This thesis deals with unsteady vehicle aerodynamics during gusty crosswind. One of its achievements is to provide detailed information from on-road measurements on the oncoming flow which faces a vehicle during crosswind gusts. This information is used to set up a wind tunnel experiment that replicates realistic flow conditions during gusty crosswind. To this end, a 1:2 scale generic notchback model is oscillated around its vertical axis while being exposed to constant flow. It is shown that a...    »
 
Translated abstract:
Diese Dissertation behandelt die instationäre Aerodynamik von Fahrzeugen bei böigem Seitenwind. Ein Ergebnis der Arbeit sind detaillierte Information über die bei Seitenwindböen auf ein Fahrzeug treffende Strömung. Diese Information wird für den Aufbau eines Windkanalversuchs verwendet, der die Strömungsbedingungen realistisch nachbildet. Dazu wird ein 1:2 Modell eines generischen Stufenhecks bei Geradanströmung um seine Hochachse oszilliert. Durch eine verzögerte Reaktion der Nachlaufströmung e...    »
 
Oral examination:
27.07.2012 
File size:
10766329 bytes 
Pages:
142 
Last change:
16.01.2013