User: Guest  Login
Original title:
Mechatronische Achsgeometrie im Pkw
Translated title:
Mechatronical Suspension Geometry in Passenger Cars
Author:
Feigl, Markus
Year:
2010
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Heißing, Bernd (Univ.-Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
Abstract:
Konventionelle, mechanische Radaufhängungen haben durch stetige Weiterentwicklung und die technische Ausreizung der kinematischen und elastokinematischen Konzepte ein hohes Entwicklungsniveau erreicht. Verschiedene Auslegungskompromisse lassen sich jedoch auch mit diesen Konzepten nicht auflösen. Die Arbeit analysiert, inwiefern durch eine weitere Mechatronisierung des Pkw-Fahrwerks über die bereits bestehenden Fahrwerkregelsysteme hinaus Verbesserungen im Fahrverhalten erzielt werden können. Di...     »
Translated abstract:
Conventional suspension systems, which are based on pure mechanics, are on a high level of development due to the steady advancement of the kinematic and elasto-kinematic concepts. Nevertheless, with conventional systems, there must always be found compromises in the suspension layout. This thesis identifies the potential improvements concerning the vehicle handling by integrating additional mechatronical components into the wheel suspension beyond the already existing chassis control systems. T...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=822907
Last change:
04.11.2009
 BibTeX