User: Guest  Login
Original title:
Teilhabe an Bildung
Original subtitle:
Beratung als Vermittlungsinstrument zwischen strukturellen und individuellen Möglichkeiten zur Teilhabe an Bildung
Translated title:
Participation in Education
Translated subtitle:
Counselling as a mediation instrument between structural and individual opportunities for educational participation
Author:
Demant, Luisa
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Sport- und Gesundheitswissenschaften
Advisor:
Wacker, Elisabeth (Prof. Dr.)
Referee:
Wacker, Elisabeth (Prof. Dr.); Walthes, Renate (Prof. Dr.); Schaffrath, Michael (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften; SPO Sport
TUM classification:
SOZ 395d
Abstract:
Die Dissertation analysiert aus lebenswelttheoretischer Perspektive Vorstellungen von Teilhabe an Bildung bei Pädagoginnen und Pädagogen in der Grundschule. Wie diese Vorstellungen von Teilhabe die Zielsetzungen in ihren Beratungsaufgaben beeinflussen, soll aufgedeckt werden. Insbesondere ist dabei relevant, wie die Heterogenität der Schülerinnen und Schüler von Pädagoginnen und Pädagogen wahrgenommen wird, mit besonderem Fokus auf Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Auf der Basis einer...     »
Translated abstract:
This dissertation investigates primary-school educators’ experiences with educational participation in the context of the lifeworld theory. It demonstrates how these experiences influence educators’ aims within their counselling roles. Of particular relevance is how educators perceive the heterogeneity of the pupils – especially those with special education needs. Based on this qualitative study, the author presents four dimensions of participation together with the corresponding counselling str...     »
Series:
Gesundheitsförderung - Rehabilitation - Teilhabe
ISBN:
978-3-658-17763-8; 978-3-658-17764-5
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1286698
Date of submission:
23.12.2015
Oral examination:
27.07.2016
Last change:
14.08.2017
 BibTeX