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Original title:
Ein Werkzeug zur Spezifikation von effizienten Antriebstopologien für Elektrofahrzeuge
Translated title:
A tool for the specification of efficient drive train topologies for electric vehicles
Author:
Pesce, Thomas
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Gerling, Dieter (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Elektrofahrzeug, Effizienz, Topologie, Modellierung, Optimierung, Skalierung
Translated keywords:
electric vehicle, efficiency, topology, modelling, optimization, scaling
Abstract:
Elektrofahrzeuge sind eine von Erdöl unabhängige Mobilitätsform. Nachteilig ist jedoch die geringe Reichweite. Eine intelligente Auslegung der Antriebstopologie kann die Effizienz und damit die Reichweite eines Fahrzeugs erhöhen. Dazu wurden ein Fahrzeugmodell mit skalierbaren Komponenten und ein Optimierungsverfahren entwickelt, um für ein Elektrofahrzeug die effizienteste Antriebstopologie zu finden. Das optimale Ergebnis zeigt den Energieverbrauch und die Antriebstopologie des Fahrzeugs sowie...     »
Translated abstract:
Electric vehicles enable mobility without crude oil. But they struggle with a low range. The efficiency and with that the range of a vehicle is increased by an intelligent dimensioning of the drive train topology. For that reason a vehicle model with scalable components and an optimization method were developed, to find the most efficient drive train topology for an electric vehicle. The optimal result shows the energy consumption and the drive train topology of the vehicle as well as the drive...     »
ISBN:
978-3-8439-1624-0
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1177962
Date of submission:
14.11.2013
Oral examination:
06.05.2014
Last change:
23.07.2014
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