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Original title:
Flatness-based predictive and optimal control for electrical drives
Translated title:
Flachheitsbasierte prädiktive und optimale Regelung elektrischer Antriebssysteme
Author:
Stumper, Jean-Francois
Year:
2013
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Kennel, Ralph (Prof. Dr.)
Referee:
Kennel, Ralph (Prof. Dr.); Pacas, Mario (Prof. Dr.); Voos, Holger (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
ELT Elektrotechnik
Abstract:
The thesis deals with predictive and optimal control of electrical drives. The aims are best possible exploitation of a drive within its physical limitations. Additionally, factors such as dynamics and energy efficiency are improved. In the work, the concept of 'flatness' coming from control theory and the related methods are used to improve existing methods and introduce new methods. Drive systems can be improved with modern control algorithms.
Translated abstract:
Die Arbeit behandelt die prädiktive und die optimale Regelung elektrischer Antriebssysteme. Ziel dieser Regelungen ist das bestmögliche Ausnutzen eines Antriebs innerhalb seiner physikalischen Begrenzungen. Zusätzlich werden Faktoren wie Dynamik und Energieeffizienz abgewägt und gesteigert. In der Arbeit werden der aus der Regelungstheorie stammende Begriff ‘Flachheit‘ und die daraus abgeleiteten Verfahren verwendet, um bestehende Methoden zu verbessern und neue Verfahren einzuführen. Antriebs...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1099078
Date of submission:
28.03.2012
Oral examination:
07.02.2013
File size:
9475512 bytes
Pages:
199
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20130207-1099078-0-0
Last change:
07.06.2013
 BibTeX