User: Guest  Login
Original title:
Optimierte Betriebsstrategie hybrider Antriebssysteme für den Serieneinsatz
Translated title:
An optimized control strategy for hybrid electric vehicles with application to series production
Author:
Salcher, Thomas
Year:
2013
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.)
Referee:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.); Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.)
Language:
de
Subject group:
ELT Elektrotechnik; VER Technik der Verkehrsmittel
Abstract:
In Hybridantrieben koordiniert die energetische Betriebsstrategie das Zusammenspiel der Antriebsstrangkomponenten, wie z.B. Verbrennungsmotor und E-Maschine. Diese Arbeit analysiert, welche verbrauchsrelevanten Einschränkungen für die Betriebsstrategie in Serienfahrzeugen bestehen. Simulationen verdeutlichen, dass von der theoretisch ermittelten Verbrauchseinsparung nur etwa die Hälfte erreicht werden kann. Um auch im Serienumfeld den Kraftstoffverbrauch zu senken, werden drei Optimierungsansätz...     »
Translated abstract:
In hybrid electric vehicles (HEVs) an operating strategy coordinates the power train components. In addition to an internal combustion engine the power train consists of at least one electric motor. This work analyzes the advantages of an operating strategy on the achievable fuel reduction with focus on series-production vehicle requirements. Simulation results show that in series-production HEVs only about half of the theoretical fuel-savings can be obtained. To raise fuel efficiency, three opt...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1098275
Date of submission:
03.04.2012
Oral examination:
04.11.2013
File size:
3041747 bytes
Pages:
176
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20131104-1098275-0-7
Last change:
11.12.2013
 BibTeX