User: Guest  Login
Original title:
Optimierte Betriebsstrategie hybrider Antriebssysteme für den Serieneinsatz 
Translated title:
An optimized control strategy for hybrid electric vehicles with application to series production 
Year:
2013 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.) 
Referee:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.); Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.) 
Language:
de 
Subject group:
ELT Elektrotechnik; VER Technik der Verkehrsmittel 
Abstract:
In Hybridantrieben koordiniert die energetische Betriebsstrategie das Zusammenspiel der Antriebsstrangkomponenten, wie z.B. Verbrennungsmotor und E-Maschine. Diese Arbeit analysiert, welche verbrauchsrelevanten Einschränkungen für die Betriebsstrategie in Serienfahrzeugen bestehen. Simulationen verdeutlichen, dass von der theoretisch ermittelten Verbrauchseinsparung nur etwa die Hälfte erreicht werden kann. Um auch im Serienumfeld den Kraftstoffverbrauch zu senken, werden drei Optimierungsansätz...    »
 
Translated abstract:
In hybrid electric vehicles (HEVs) an operating strategy coordinates the power train components. In addition to an internal combustion engine the power train consists of at least one electric motor. This work analyzes the advantages of an operating strategy on the achievable fuel reduction with focus on series-production vehicle requirements. Simulation results show that in series-production HEVs only about half of the theoretical fuel-savings can be obtained. To raise fuel efficiency, three opt...    »
 
Oral examination:
04.11.2013 
File size:
3041747 bytes 
Pages:
176 
Last change:
11.12.2013