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Original title:
Virtualisierte, fehlertolerante Systemplattform für automotive Systeme 
Translated title:
Virtualized, Fault-Tolerant System Platform for Automotive Systems 
Year:
2010 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Färber, Georg (Prof. Dr.) 
Referee:
Herkersdorf, Andreas (Prof. Dr.); Färber, Georg (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
ELT Elektrotechnik; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
automotive, fehlertoleranz, funktionale sicherheit, zuteilungsverfahren, virtualisierung, eingebettete systeme, realzeit analyse, echtzeit analyse, ereignisgesteuert 
Translated keywords:
automotive, fault-tolerance, functional safety, allocation, virtualization, embedded systems, real-time analysis, mixed criticality, event-triggered 
Abstract:
Die meisten Innovationen im Automobil finden heute im Bereich der Elektronik statt. Die zunehmende Vielfalt, Heterogenität, Vernetzung und Komplexität der neuen Funktionen lassen sich jedoch kaum mehr mit den heutigen Systemstrukturen realisieren. Mit dieser Arbeit wird eine ereignisgesteuerte Systemplattform eingeführt, die auf homogenen, leistungsfähigen Steuergeräten und Switched Ethernet basiert. Die Abschottung von Funktionen mit und ohne Anforderungen an die Echtzeit sowie an die funktiona...    »
 
Translated abstract:
Most innovations in today's cars happen to be in the embedded electronics. However, common component based system architectures are unable to deal with the increasing complexity and heterogeneity of many modern applications. To overcome this problem, a new event-triggered system platform is presented in this thesis. The proposed system is based on a set of uniform high-capacity control units that are connected over switched Ethernet. Further, virtualization is used to isolate critical functions...    »
 
Oral examination:
22.12.2010 
File size:
1965874 bytes 
Pages:
147 
Last change:
15.03.2011