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Original title:
Contingency Factors of Marketing-Mix Standardization in Central and Eastern Europe 
Original subtitle:
Exploring the Influence of Product Cultural Specificity and Further Environmental, Product Related and Organizational Contingency Factors in a Sample of German Consumer Goods Companies 
Translated title:
Einflussfaktoren der Marketing-Mix Standardisierung in Mittel- und Osteuropa 
Translated subtitle:
Eine explorative Analyse des Einflusses von Produktkulturspezifität sowie weiterer umwelt- produkt- und unternehmensbezogenen Faktoren am Beispiel von deutschen Konsumgüterunternehmen 
Year:
2010 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Univ.-Prof. Dr. Frank-Martin Belz 
Referee:
Univ.-Prof. Dr. Florian von Wangenheim 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
marketing-mix standardization, contingency factors, Central and Eastern Europe, consumer goods companies 
Translated keywords:
Marketing-Mix Standardisierung, Einflussfaktoren, Mittel- und Osteuropa, Konsumgüterunternehmen 
Abstract:
This work is a quantitative research study exploring the marketing-mix standardization issue in a sample of German consumer goods companies, active in the Central and Eastern European countries, members of the European Union. Findings reveal a high degree of marketing-mix standardization. The relevance and influence of contingency factors varies across the individual marketing-mix elements, with marketing infrastructure and consumer characteristics being the main determinants of promotion and di...    »
 
Translated abstract:
Die vorliegende Arbeit ist eine quantitative Studie zur Marketing-Mix Standardisierung von in Mittel- und Osteuropa tätigen, deutschen Konsumgüterunternehmen. Die Ergebnisse zeigen, dass das Marketing-Mix in Mittel- und Osteuropa in hohem Maße standardisiert wird. Dabei werden die einzelnen Elemente jeweils von unterschiedlichen Faktoren beeinflusst. So werden die Kommunikation und Distribution von Produkten insbesondere von Aspekten der Marketinginfrastruktur beeinflusst, während Produkt und Pr...    »
 
Last change:
04.12.2009