User: Guest  Login
Original title:
Kundeninteraktionskompetenz in Industriegütermärkten 
Original subtitle:
Eine empirische Studie zur Interaktions- und Lernorientierung 
Translated title:
Customer Interaction Competence in Industrial Markets 
Translated subtitle:
An Empirical Study on Interaction and Learning Orientation 
Year:
2009 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Prof. Dr. Prof. h.c. Dr. h.c. Ralf Reichwald 
Referee:
Reichwald, Ralf (Prof. Dr. Prof. h.c. Dr. h.c.); Wildemann, Horst, (Prof. Dr. Dr. h.c. mult.) 
Language:
de 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
Kundeninteraktionskompetenz, Interaktionsorientierung, Lernorientierung, organisationales Lernen 
Translated keywords:
customer interaction competence, organizational interaction, interaction orientation, organizational learning 
Abstract:
Aufgrund des globalisierten Wettbewerbs und der zunehmenden Individualisierung der Kundenbedürfnisse gewinnt das Management der Kundeninteraktion in Industriegütermärkten an strategischer Bedeutung. Die Ausprägung einer organisationalen Kundeninteraktionskompetenz wird zu einem zentralen Wettbewerbsvorteil. Die vorliegende Studie untersucht die Kundeninteraktionskompetenz von Industriegüterunternehmen aufbauend auf ressourcenbasierten und sozialwissenschaftlichen Ansätzen. Kundeninteraktionskom...    »
 
Translated abstract:
Facing intensive global competition and individualization of customer needs, companies in industrial markets are forced to adapt their value creation strategies. Due to the complex nature of tasks in industrial markets, the management of customer interactions is a vital lever for generating sustainable competitive advantage. Rooting in the Resource-based Theory and social sciences, this thesis develops the idea of an organizational “Customer Interaction Competence” as the result of the interplay...    »
 
Last change:
16.07.2009