User: Guest  Login
Original title:
Marketing for Mass Customization 
Original subtitle:
Consumer behavior and the impact of marketing policies in the context of product customization 
Translated title:
Marketing für Mass Customization 
Translated subtitle:
Konsumentenverhalten und der Einfluss von Marketingmaßnahmen im Kontext der Produktindividualisierung 
Year:
2009 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Reichwald, Ralf (Univ.-Prof. Dr. Prof. h.c. Dr. h.c.) 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
marketing, product customization, decision making, attitude, perception, satisfaction 
Translated keywords:
Marketing, Produktindividualisierung, Entscheidungsverhalten, Einstellung, Wahrnehmung, Zufriedenheit 
TUM classification:
WIR 810d ; WIR 837d ; FER 120d 
Abstract:
In many markets, the demand for customized products increases because consumers strive to satisfy their individual desires and unique tastes. The concept of mass customization subsumes several innovations in production and information technologies that allow firms to better respond to the challenge of individualized demand. From a consumer perspective, this thesis sheds light on new determinants for market-based success of product customization. Product and process perceptions, preferences for s...    »
 
Translated abstract:
Der gesellschaftliche Trend zur Individualisierung steigert in vielen Märkten die Nachfrage nach individuellen Produkten. Das Konzept Mass Customization subsumiert eine Reihe von informations- und produktionstechnischen Innovationen, die Firmen zunehmend besser in die Lage versetzen, dieser Nachfrage gerecht zu werden. Die vorliegende Arbeit beleuchtet aus einer Kundenperspektive bisher vernachlässigte Determinanten für den Markterfolg von individualisierbaren Produkten. Produkt- und Prozesswah...    »
 
Controlled terms:
Mass Customization ; Marketingstrategie ; Marktforschung 
Last change:
17.02.2014