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Original title:
Sustainability Marketing in the German Food Processing Industry 
Original subtitle:
Characteristics, Drivers, and Outcome on an Empirical Basis 
Translated title:
Nachhaltigkeits-Marketing in der deutschen Lebensmittelindustrie 
Translated subtitle:
Ausprägungsformen, Einflussfaktoren und Ergebnisse auf empirischer Grundlage 
Year:
2008 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Belz, Frank-Martin (Prof. Dr.) 
Referee:
Karg, Georg (Prof. Dr., Ph.D.); Belz, Frank-Martin (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
sustainability marketing, food industry, strategy types, Germany 
Translated keywords:
Nachhaltigkeits-Marketing, Lebensmittelindustrie, Strategietypen, Deutschland 
Controlled terms:
Lebensmittelindustrie ; Deutschland; Nachhaltigkeit; Marketing 
TUM classification:
LEB 930d; LEB 970d 
Abstract:
Food processing companies are confronted with numerous sustainability challenges (i.e. clear product declarations, pesticide-free fruit and vegetables, sustainable fishing, and safe working conditions). A possible way to deal with these issues can be found in the concept of sustainability marketing. The quantitative research study presents the results of an online survey on the extent and focus of sustainability marketing in the German food processing industry. By means of a cluster analysis fou...    »
 
Translated abstract:
Lebensmittelhersteller werden mit einer Vielzahl von Nachhaltigkeits-Herausforderungen konfrontiert (z.B. klare Produktdeklarationen, pestizidfreies Obst und Gemüse, nachhaltiger Fischfang und sichere Arbeitsbedingungen). Eine Möglichkeit mit diesen Anforderungen umzugehen, stellt das Konzept des Nachhaltigkeits-Marketing dar. Die quantitative Studie präsentiert die Ergebnisse einer Onlinebefragung über den Stand und die Schwerpunkte des Nachhaltigkeits-Marketing bei deutschen Lebensmittelherste...    »
 
Oral examination:
04.11.2008 
Pages:
291 
Last change:
10.05.2011