User: Guest  Login
Original title:
Efficient Consumer Response Kooperationen zwischen Molkereiunternehmen und dem Lebensmittelhandel 
Translated title:
Efficient Consumer Response Cooperations between dairy companies and the food retail 
Year:
2008 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Prof. Dr. Hannes Weindlmaier 
Referee:
Weindlmaier, Hannes (Prof. Dr.); Wildemann, Horst, (Prof. Dr. Dr. h.c. mult.) 
Language:
de 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
Efficient Consumer Response, Supply Chain Management, Wertschöpfungskette Milch 
Translated keywords:
Efficient Consumer Response, Supply Chain Management, Supply Chain of Milk 
Abstract:
Die aktuelle Konkurrenzsituation in der Wertschöpfungskette Milch erfordert neben bedingungslosen innerbetrieblichen Optimierungen eine verstärkte zwischenbetriebliche Kooperation der Akteure, um auch in Zukunft nachhaltig erfolgreich zu sein. Das Konzept des Efficient Consumer Response (ECR) gilt in diesem Zusammenhang als geeigneter Ansatz eines Supply Chain Managements in der Konsumgüterwirtschaft. Auf Basis von aufeinander aufbauenden empirischen Untersuchungen wird in dieser Arbeit aufgezei...    »
 
Translated abstract:
To cope with the high competition within the German supply chain of milk the former isolated management of single firms and the optimization of internal processes should be replaced by a vertical comprehensive management encompassing each member of the supply chain. In this context, Efficient Consumer Response (ECR) is seen as a successful supply chain strategy for the grocery industry. This paper provides an overview, which instruments of the ECR concept are already implemented in dairy compani...    »
 
Last change:
17.01.2012