User: Guest  Login
More Searchfields
Simple search
Original title:
Optimal Decomposition of High-Dimensional Solution Spaces for Chassis Design
Translated title:
Optimale Zerlegung hochdimensionaler Lösungsräume in der Fahrwerksauslegung
Author:
Erschen, Stefan
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Advisor:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.); Zimmermann, Markus (Prof. Dr.); Gerdts, Matthias (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein); VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
BAU 005d
Abstract:
To avoid unnecessary iterations in vehicle chassis design, interactions with other components and subsystems (e.g. engine, body) must be considered. However, often those components are not fully specified, particularly in an early design phase. Solution Spaces enable to consider those uncertainties and thus improve the development process in terms of robustness and efficiency. This thesis deals with novel approaches to compute Solution Spaces based on computer simulation. An industrial problem e...     »
Translated abstract:
Um unnötige Iterationsschleifen in der Fahrwerksauslegung zu vermeiden, müssen Wechselwirkungen mit anderen Komponenten und Subsystemen (z.B. Motor, Karosserie) berücksichtigt werden. Oftmals sind diese Komponenten gerade in einer frühen Entwicklungsphase noch nicht vollständig spezifiziert. Lösungsräume sind in der Lage derartige Unsicherheiten zu berücksichtigen und liefern daher einen wichtigen Beitrag zu einem robusten und effizienten Auslegungsprozess. Die vorliegende Dissertation beschäfti...     »
Series:
Schriftenreihe des Fachgebiets für Computational Mechanics
Series volume:
6
ISBN:
978-3-8440-5931-1
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1400895
Date of submission:
22.11.2017
Oral examination:
14.03.2018
File size:
4391356 bytes
Pages:
183
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20180205-1400895-1-2
Last change:
18.05.2018
 BibTeX