User: Guest  Login
Original title:
Optimal Decomposition of High-Dimensional Solution Spaces for Chassis Design 
Translated title:
Optimale Zerlegung hochdimensionaler Lösungsräume in der Fahrwerksauslegung 
Year:
2018 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt 
Advisor:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.) 
Referee:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.); Zimmermann, Markus (Prof. Dr.); Gerdts, Matthias (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein); VER Technik der Verkehrsmittel 
TUM classification:
BAU 005d 
Abstract:
To avoid unnecessary iterations in vehicle chassis design, interactions with other components and subsystems (e.g. engine, body) must be considered. However, often those components are not fully specified, particularly in an early design phase. Solution Spaces enable to consider those uncertainties and thus improve the development process in terms of robustness and efficiency. This thesis deals with novel approaches to compute Solution Spaces based on computer simulation. An industrial problem e...    »
 
Translated abstract:
Um unnötige Iterationsschleifen in der Fahrwerksauslegung zu vermeiden, müssen Wechselwirkungen mit anderen Komponenten und Subsystemen (z.B. Motor, Karosserie) berücksichtigt werden. Oftmals sind diese Komponenten gerade in einer frühen Entwicklungsphase noch nicht vollständig spezifiziert. Lösungsräume sind in der Lage derartige Unsicherheiten zu berücksichtigen und liefern daher einen wichtigen Beitrag zu einem robusten und effizienten Auslegungsprozess. Die vorliegende Dissertation beschäfti...    »
 
Series:
Schriftenreihe des Fachgebiets für Computational Mechanics 
Series volume:
ISBN:
978-3-8440-5931-1 
Oral examination:
14.03.2018 
File size:
4391356 bytes 
Pages:
183 
Last change:
18.05.2018