User: Guest  Login
Original title:
Dokumentation und Bewertung von Umweltwirkungen gartenbaulicher Produktionssysteme 
Translated title:
Environmental Information Management in Horticulture 
Year:
2006 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan 
Advisor:
Meyer, Joachim (Prof. Dr. rer. hort., Dr. rer. hort. habil.) 
Referee:
Meyer, Joachim (Prof. Dr. rer. hort., Dr. rer. hort. habil.); Auernhammer, Hermann (Prof. Dr. Dr. habil.); Tantau, Hans-Jürgen (Prof. Dr. rer. hort., Dr. rer. hort. habil.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
LAN Landbauwissenschaft 
Keywords:
Umweltmanagement; Umweltinformationssystem; BUIS; Evapotranspiration; Ökobilanz; ISO 14000; Modellierung; Penman-Monteith; Turc; Hargreaves; Priestley-Taylor; Objektorientierte Analyse und Design (OOA; OOD) 
Translated keywords:
environmental management; modelling; environmental impact assessment; evapotranspiration; LCA; ISO 14000; Penman-Monteith; Turc; Hargreaves; Priestley-Taylor; Objekt Oriented Analysis and Design (OOA; OOD) 
Controlled terms:
Gartenbau Produktionssystem Umweltbezogenes Management Umweltinformationssytem 
TUM classification:
LAN 400d; LAN 080d 
Controlled terms (agricultural engineering):
Pflanzenproduktionsverfahren; Gartenbau; Gartenbautechnik; Prozeßtechnik; Datenerfassung; Datenverarbeitung; Ökonomie; Ökologie 
Abstract:
In den letzten Jahren ist der Druck auf landwirtschaftliche und gartenbauliche Erzeuger gestiegen, Aspekte des Umweltschutzes in unternehmerische Entscheidungen einzubeziehen. Dieser Druck, der nicht nur vom Endverbraucher, sondern auch vom Gesetzgeber, von der Nahrungsmittelindustrie und dem Lebensmitteleinzelhandel ausgeht, führt zu einer steigenden Nachfrage nach Informationen zur „ökologischen Qualität“ landwirtschaftlicher und gartenbaulicher Erzeugnisse und der zugrundeliegenden Produktion...    »
 
Translated abstract:
In the recent years substantial pressures are placed on agricultural and horticultural companies to consider environmental impacts of production as an important aspect in their business strategies. This pressure is exerted by customers as well as the food industry, retailers and governmental authorities and results in an increased demand for information on the "ecological quality" of agricultural and horticultural products and production systems. Beside of this (external) marketing purpose, comp...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München 
Oral examination:
23.03.2006 
File size:
10008997 bytes 
Pages:
176 
Last change:
23.08.2010