User: Guest  Login
Original title:
Analyse und Evaluierung der Auswirkungen des Angebots und der Nachfrage nach funktionellen Lebensmitteln auf die Ernährungsindustrie sowie auf vor- und nachgelagerte Stufen der Wertschöpfungskette 
Translated title:
Analysis and evaluation of the effects of supply and demand for functional food on the food industry as well as on the up- and downstream stages of the value added chain 
Year:
2004 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan 
Advisor:
Weindlmaier, H. (Univ.-Prof. Dr.) 
Referee:
Karg, Georg (Prof. Dr., Ph.D.); Schebler, A. (apl. Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
LAN Landbauwissenschaft; LEB Lebensmitteltechnologie 
Keywords:
funktionelle Lebensmittel; Konsumtrends; Delphi-Studie; Structure-Conduct-Performance-Paradigma; Marketing; Wettbewerbsfähigkeit 
Translated keywords:
functional food; consumer trends; Delphi-study; Structure-Conduct-Performance-Paradigm; marketing; competitiveness 
Controlled terms:
Functional Food Lebensmittelangebot Lebensmittelindustrie; Functional Food Verbraucherverhalten Lebensmittelindustrie; Functional Food Marketing Lebensmittelindustrie 
TUM classification:
LAN 060d; LEB 960d; LEB 420d 
Abstract:
Der Markt für funktionelle Lebensmittel entfaltet eine bemerkenswerte Dynamik. Die Chancen, an dieser Entwicklung zu partizipieren, werden aufgrund der Untersuchungsergebnisse für alle Akteure der Wertschöpfungskette positiv beurteilt. Welche Strategien dabei zukünftig verfolgt werden müssen und welche Konsequenzen sich daraus für die mittelständischen Unternehmen der deutschen Ernährungswirtschaft ergeben, wurde in der vorliegenden Arbeit mit Hilfe empirischer Untersuchungen beim Endverbraucher...    »
 
Translated abstract:
The market for functional food shows a dynamic development. On the basis of the investigations performed a good chance exists that all members of the value added chain participate in this development. In this thesis, it has been investigated which strategies the different enterprises in the value added chain have to realise in the future and which consequences result for small- and medium sized enterprises of the German food industry. Furthermore, measures to improve the competitiveness in this...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München 
Oral examination:
24.03.2004 
File size:
2201651 bytes 
Pages:
317 
Last change:
27.06.2005