User: Guest  Login
Original title:
Der Großverbrauchermarkt für Milcherzeugnisse in Deutschland 
Original subtitle:
Analyse des Nachfrageverhaltens von Großverbrauchern und Entwicklung von generalisierten Marketingstrategien 
Translated title:
The restaurant and foodservice market of dairy products in Germany 
Translated subtitle:
analysis of the restaurant and foodservice industries' demand and development of generalized marketing strategies 
Year:
2002 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan 
Advisor:
Weindlmaier, H. (Univ.-Prof. Dr. oec.) 
Referee:
Weindlmaier, Hannes (Prof. Dr.); Schebler, A. (apl. Prof. Dr. agr. Dr. oec. habil.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
LAN Landbauwissenschaft; OEK Ökotrophologie, Ernährungswissenschaft; LEB Lebensmitteltechnologie 
Keywords:
Strategische Planung; Marketingstrategien; Wettbewerbsstrategien; Marktforschung; Aktionsforschung; Außer-Haus-Konsum; Lebensmittel; Milcherzeugnisse 
Translated keywords:
strategic planning; marketing strategies; competitive strategies; marketing research; action research; eating out; food; dairy products 
Controlled terms:
Milchprodukt Großverbraucher Nachfrageverhalten Deutschland; Deutschland Milchprodukt Markt Großverbraucher; Milchprodukt Großverbraucher Marketingstrategie Deutschland 
TUM classification:
LAN 835d; OEK 740d; LEB 930d 
Abstract:
Der Großverbrauchermarkt für Milcherzeugnisse gewinnt zunehmend an Bedeutung für die Unternehmen der Molkereiwirtschaft. In der vorliegenden Arbeit wurde das Nachfrageverhalten von Großverbrauchern nach Milcherzeugnissen analysiert und darauf aufbauend wurde im Rahmen der partizipativen Aktionsforschung gemeinsam mit Unternehmen aus der Molkereiwirtschaft und der Großhandelsbranche ein strategischer Handlungsrahmen für milchverarbeitende Unternehmen entwickelt. Dieser strategische Handlungsrahme...    »
 
Translated abstract:
The restaurant and foodservice market constitutes an important sales market for dairy companies. Due to the growing importance of this market the restaurant and foodservice industries' demand for dairy products was analysed and based on this analysis strategic action frame for dairy companies was developed. The strategic action frame includes both generalized marketing strategies for the restaurant and foodservice market of dairy products and a procedure for planning such strategies. The author...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München 
Oral examination:
06.11.2002 
File size:
1143226 bytes 
Pages:
233 
Last change:
27.06.2005