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Original title:
Untersuchungen zu LPP-Flugtriebwerksbrennkammern unter erhöhtem Druck 
Translated title:
Investigation of LPP combustors under elevated presseure conditions 
Year:
2001 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Rist, Dieter (Prof. Dr.) 
Referee:
Rist, Dieter (Prof. Dr.); Sattelmayer, Thomas (Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
MAS Maschinenbau 
Keywords:
LPP; LIF; LIPF; PIV; Flugtriebwerksbrennkammer; Emissionen; NO; UHC; OH 
Controlled terms:
Fluggasturbine; Brennkammer; Mageres Gemisch; Brennstoffvermischung; Kraftstoffvernebelung; Berührungslose Messung; Reaktionsführung; Emissionsverringerung; Laserinduzierte Fluoreszenz; Particle-Image-Velocimetry 
Abstract:
Die Weiterentwicklung neuer Brennkammerkonzepte zur Erfüllung zukünftiger Schadstoffemissionsrichtlinien erfordert genaue Kenntnisse der ablaufenden Verbrennungs- und Strömungsvorgänge in der Brennkammer. Bei den in der Arbeit vorgestellten Untersuchungen wurden in einer LPP-Modellbrennkammer unter annähernd realistischen Eintrittsbedingungen die Spezies OH, NO, unverbrannte Kohlenwasserstoffe sowie noch flüssiger Brennstoff zweidimensional anhand der Laserinduzierten Fluoreszenz (LIF) nachgewie...    »
 
Translated abstract:
The development of new combustor concepts for aero engines to meet future emissions regulations in based on a detailed knowledge of the combustion process and the velocity field. In the presented thesis, non intrusive measurements were performed in a model combustion chamber under almost realistic pressure and temperature conditions. The species OH, NO, unburned hydrocarbons and fuel droplets were detected in 2 dimensions with the Laser Induced Fluorescence (LIF). The velocity field was measured...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München 
Oral examination:
29.05.2001 
File size:
5359831 bytes 
Pages:
133 
Last change:
10.07.2007