User: Guest  Login
Original title:
Konzeption und Anwendung einer Customer Service Management Architektur 
Translated title:
Design and application of a Customer Service Management architecture 
Year:
2001 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Informatik 
Advisor:
Hegering, Heinz-Gerd (Prof. Dr.) 
Referee:
Hegering, Heinz-Gerd (Prof. Dr.); Jessen, Eike (Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
Customer Service Management; Dienstmanagement; Managementarchitekturen 
Translated keywords:
Customer Service Management; Service Management; Management Architectures 
Controlled terms:
Management; Schnittstelle; Architektur ; Organisationsmodell; Informationsmodell; Kommunikationsmodell 
TUM classification:
DAT 250d; DAT 899d; DAT 060d; WIR 546d; WIR 570d 
Abstract:
Die fortschreitende Deregulierung und Liberalisierung im Telekommunikationsumfeld hat aufgrund der steigenden Zahl der Anbieter, dem härter werdenden Konkurrenzdruck und des breiten Angebotsspektrums zur Folge, daß sich Dienstanbieter mit ihren Kunden nicht nur, wie bisher, über Netzkomponenten und Endgeräte, sondern über Dienste, Dienstvereinbarungen und Dienstgüte verständigen müssen. Mit dieser Neuorientierung ist aber auch die Notwendigkeit verbunden, Kunden die Möglichkeit zu bieten, auf Ba...    »
 
Translated abstract:
The telecommunication sector has mainly been driven by the deregulation and liberalization in many countries within the last decade. The emerging markets and strong competition force service providers to think in terms of services, quality-of-service (QoS) and service-level-agreements (SLA) when talking to customers rather then of network devices or end systems. Consequently, this paradigm shift towards service management demands for interfaces that enables customers to individually monitor and...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München 
Oral examination:
22.03.2001 
File size:
1304028 bytes 
Pages:
276 
Last change:
03.07.2007