User: Guest  Login
Original title:
Reaktive verteilte Verkehrslenkungsverfahren für MPLS-Weitverkehrsnetze 
Translated title:
Reactive traffic engineering mechanisms in MPLS wide area networks 
Year:
2004 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Eberspächer, Jörg (Prof. Dr.) 
Referee:
Eberspächer, Jörg (Prof. Dr.); Färber, Georg (Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
ELT Elektrotechnik 
Keywords:
Reaktiv; Verkehrslenkung; MPLS; ratenbasiert; Simulation 
Translated keywords:
Reactive; traffic; engineering; MPLS; rate-based; simulation 
Abstract:
Um einen wirtschaftlichen Betrieb von IP-Netzen bei der zunehmenden Verkehrsdynamik sowie dem anhaltenden Wachstum des Datenvolumens zu ermöglichen, spielen lastabhängige Verkehrslenkungsverfahren in IP-Netzen eine immer wichtigere Rolle. Lastabhängige Verkehrslenkungsverfahren ermöglichen eine zeitlich flexible Anpassung der Verkehrslenkung im Netz zum Ausgleich von temporären lokalen Überlastsituationen. In den letzten Jahren lag der Fokus der Untersuchungen auf proaktiven Verkehrslenkungsverf...    »
 
Translated abstract:
With the increasing dynamic of the IP traffic and the growing data volume, adaptive traffic engineering in IP networks becomes more and more important. Adaptive traffic engineering mechanisms allow a flexible distribution of the incoming data traffic over the network resources to prevent temporary and local overload situations. In recent years the focus was on proactive traffic engineering mechanisms, which base on the knowledge of the total incoming traffic. The main disadvantage of the proacti...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München 
Oral examination:
13.10.2004 
File size:
1315626 bytes 
Pages:
146 
Last change:
25.06.2007