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Original title:
Kontinuierlich eingegossene Schiene 
Original subtitle:
Temperaturverteilung, Verbundwirkung, Brücken 
Translated title:
Continuously Embedded Rail 
Translated subtitle:
temperature distribution, compound effect, bridges 
Year:
2006 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen 
Advisor:
Leykauf, Günther (Prof. Dr. Dr. habil.) 
Referee:
Hohnecker, Eberhard (Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Keywords:
Schienenbruchgefahr; Schienenverwerfung; Verbundlösung; Unterbrechung der Bettung (Betontrog und Verguss); Verformungen des Brückenüberbaus; zulässige Brückendehnlänge 
Translated keywords:
rail breakage; rail warping; loss of bonding; discontinuity in rail support; deformation of bridge structures; maximum expansion length of bridge structures 
Controlled terms:
Gleisbau ; Temperaturverteilung; Verbundwirkung 
TUM classification:
BAU 765d 
Abstract:
Die kontinuierlich eingegossene Schiene ist eine Oberbauvariante der Festen Fahrbahn, bei der die Schiene durch ein elastisches Vergussmaterial in trogförmigen Aussparungen einer Betontragplatte fixiert wird. In theoretischen Betrachtungen und umfangreichen Berechnungen und Versuchen werden das Temperaturverhalten, die Verbundwirkung und das Verformungsverhalten auf Brücken grundlegend untersucht und Aussagen zu folgenden Themen gemacht: Schienenbruchgefahr, Schienenverwerfung, Verbundlösung, Un...    »
 
Translated abstract:
The continuously embedded rail is one option of ballastless track, where the rail is fixed by an elastic polymer material, which is poured between the rail and a trough within the concrete track. Theoretical approaches and extensive calculations and tests have analysed the temperature behaviour, the function of the bonding and the deformation on bridge joints of this superstructure. The following topics have been examined: rail breakage, rail warping, loss of bonding, discontinuity in rail suppo...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München 
Oral examination:
02.08.2006 
File size:
21501977 bytes 
Pages:
156 
Last change:
05.06.2007