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Original title:
Abschätzung der Wahrscheinlichkeit tausalzinduzierter Bewehrungskorrosion 
Original subtitle:
Baustein eines Systems zum Lebenszyklusmanagement von Stahlbetonbauwerken 
Translated title:
Estimation of the probability for reinforcement corrosion induced by de-icing salts 
Translated subtitle:
Module of a system for the life cycle management of reinforced concrete structures 
Year:
2006 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen 
Advisor:
Schießl, Peter (Prof. Dr. Dr. E.h.) 
Referee:
Budelmann, Harald (Prof. Dr.); Heinz, Detlef (Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Keywords:
Tausalz; Chlorid; Spritzwasser; Sprühnebel; Verkehrsbauwerke; Beton; kapillares Saugen; Konvektion; Dispersion; Diffusion; Migration; Transportmodell; Wahrscheinlichkeit; probabilistisch; Zufallsvariablen; Korrosion; Bewehrung; Lebenszyklus; Management; Unsicherheiten; Bayes; Inspektion; Markov Kette 
Translated keywords:
de-icing salt; chloride; splash water; spray water; road structures; concrete; capillary suction; convection; dispersion; migration; diffusion; transport model; probability; probabilistic; random variables; corrosion; reinforcement; life cycle; management; uncertainty; Bayes; inspection; Markov chain 
Controlled terms:
Stahlbetonbau ; Bewehrung; Korrosion; Streusalz 
TUM classification:
BAU 421d 
Abstract:
Als Baustein für ein System zum Lebenszyklusmangement wird in dieser Arbeit ein voll-probabilistisches Modell zur Abschätzung der Wahrscheinlichkeit für Bewehrungsdepassivierung infolge Tausalzeintrag in Beton im Spritz- und Sprühnebelbereich von Verkehrsbauwerken bereitgestellt. Das Modell basiert auf einer analytischen Lösung für Konvektion mit hydrodynamischer Dispersion von Chlorid in Beton. Die Abhängigkeiten des Eintrags von der Zeit, dem Ort und der Betonzusammensetzung finden über Zufall...    »
 
Translated abstract:
As a module of a life cycle management system this study provides a full probabilistic model for the estimation of the probability of reinforcement depassivation as induced by the ingress of de-icing salts into concrete in splash and spray water zones of road structures. The model is based upon an analytic solution for convection coupled with hydrodynamic dispersion of chlorides in concrete. The dependence of the ingress upon time, space and concrete composition are introduced by means of random...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München 
Oral examination:
22.03.2006 
File size:
3973149 bytes 
Pages:
163 
Last change:
05.06.2007