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Original title:
Resiliente Flugbahnregelung zur Erhöhung der Systemsicherheit von Autopiloten unbemannter Fluggeräte
Translated title:
Resilient Flight Path Control to Increase System Safety of Autopilots of Unmanned Aircraft
Author:
Wolze, Philip
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.)
Referee:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Myschik, Stephan (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation
TUM classification:
VER 500
Abstract:
Autopiloten kleiner unbemannter Fluggeräte müssen zunehmende Sicherheitsanforderungen erfüllen, um zum Luftverkehr zugelassen zu werden. Gleichzeitig gilt es, die Einfachheit ihrer Systemarchitekturen zu erhalten. Die vorgestellte Flugbahnregelung ist darauf ausgelegt, die Fähigkeit zum automatischen Fliegen mit minimalen Sensorumfängen zu realisieren und Strategien für Degradation und Redundanz in einfachen Architekturen zu ermöglichen. Der Ansatz wird mit Analysen und Simulationen untersucht.
Translated abstract:
Autopilots of small unmanned aircraft need to fulfill increasing safety requirements to be approved for air traffic participation. Concurrently it is essential to maintain the simplicity of their system architectures. The proposed flight path control is developed for realizing the ability for automatic flight using minimal sets of sensors and for enabling strategies of degradation and redundancy in simple architectures. The approach is investigated with analyses and simulations.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1690279
Date of submission:
31.10.2022
Oral examination:
20.02.2023
File size:
46272900 bytes
Pages:
371
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20230220-1690279-1-8
Last change:
30.03.2023
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