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Original title:
Optimization of Automotive Composite Structures for Crashworthiness
Translated title:
Crashgerechte CFK Fahrzeugarchitekture
Author:
Hesse, Simon Henk
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.); Bisagni, Chiara (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein)
TUM classification:
BAU 005
Abstract:
This dissertation introduces a novel method to methodically handle different issues concerning the optimization of the crashworthiness of the structure. A two-part method is introduced. The first part is concerned with the optimization of load paths, taking crash loads and composite crush behaviour into consideration. The second part introduces a complexity reduction work-flow that can be applied to the design from the first part.
Translated abstract:
Diese Dissertation stellt eine neuartige Methode vor, um verschiedene Fragestellungen zur Optimierung von Strukturen auf ihre Crashsicherheit zu beantworten. Es wird eine zweiteilige Methode eingeführt. Der erste Teil befasst sich mit der Optimierung von Lastpfaden unter Berücksichtigung von Crashlasten und dem Bruchverhalten von Verbundwerkstoffen. Der zweite Teil führt einen Ablauf zur Komplexitätsreduktion ein, welcher auf das Design aus dem ersten Teil angewendet werden kann.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1616040
Date of submission:
07.07.2021
Oral examination:
13.12.2021
File size:
12698084 bytes
Pages:
175
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20211213-1616040-1-6
Last change:
28.07.2022
 BibTeX