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Original title:
Theoretische und experimentelle Untersuchungen dünner Asphaltdeckschichten auf durchgehend bewehrten Betondecken 
Translated title:
Theoretical and experimental investigations of thin asphalt overlays on continuously reinforced concrete pavements 
Year:
2015 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt 
Advisor:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.) 
Referee:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.); Breitenbücher, Rolf (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Keywords:
durchgehend bewehrte Betonfahrbahndecken, Kompositbauweise, Verbundverhalten, Betonfahrbahnen, Temperatur, Rissabstände 
Translated keywords:
continuously reinforced concrete pavement (CRCP), bonding, temperature, crack spacing 
TUM classification:
BAU 750d; BAU 800d; BAU 850d 
Abstract:
In der Arbeit wird eine Kompositbauweise für höchstbelastete Autobahnen vorgestellt. Anhand von Spannungsberechnungen an durchgehend bewehrten Betonfahrbahndecken erfolgt eine Prognose der Rissabstände für unterschiedliche Temperatureinwirkungen und Betonfestigkeiten. Ferner wird der Verbund von dünnen Asphaltdeckschichten auf Betonfahrbahndecken mithilfe eines neu entwickelten dynamischen Abscherversuchs untersucht. Zum Abschluss wird ein Konzept für die Realisierung des untersuchten Straßenob...    »
 
Translated abstract:
This work presents a composite pavement for highly stressed highways. Based on stress analysis for continuously reinforced concrete pavements there is shown the prediction of crack spacing caused by different temperatures and different concrete strengths. Furthermore, some investigations were made to prove the bond between the thin asphalt overlays and the concrete pavement by the use of a newly developed dynamic shear test. Finally, a concept for the realization of the composite superstructure...    »
 
Oral examination:
27.07.2015 
File size:
13208259 bytes 
Pages:
253 
Last change:
01.10.2015