User: Guest  Login
Original title:
Applicability of Automotive Powerline Communication: A Theory- and Practice-based Study
Translated title:
Anwendbarkeit von Powerline Communication im Fahrzeug - eine theoretische und Praxis-basierte Studie
Author:
Oberleithner, Elisabeth
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Hanik, Norbert (Prof. Dr.)
Referee:
Hanik, Norbert (Prof. Dr.); Kellerer, Wolfgang (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
ELT Elektrotechnik; VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
ELT 665d
Abstract:
Automotive Power Line Communication (PLC) is a promising technology that enables data transmission without the need of a dedicated, heavy and costly data communication network. This work covers the main aspects of proving the applicability and performance of an in-vehicle PLC transport system. It proposes automotive channel and noise models, which are later used for evaluating the performance of a complete in-vehicle PLC transmission system. The thesis is completed by describing an FPGA-based in...     »
Translated abstract:
Im-Fahrzeug Power Line Communication (PLC) ist eine viel versprechende Technologie, mit der die Datenübertragung ohne ein gesondertes, schweres und kostenspieliges Kommunikationsnetz ermöglicht wird. Diese Arbeit behandelt die Hauptaspekte, um die Anwendbarkeit und Leistungsfähigkeit eines inner-Fahrzeug PLC Transportnetzes unter Beweis zu stellen. Sie schlägt Kanal- und Rauschmodelle vor, die später zur Überprüfung der Leistungsfähigkeit eines gesamten innter-Fahrzeug PLC Übertragungsystems ein...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1481898
Date of submission:
01.04.2019
Oral examination:
17.12.2019
File size:
9261045 bytes
Pages:
140
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20191217-1481898-1-3
Last change:
27.04.2020
 BibTeX