mediaTUM
Universitätsbibliothek
Technische Universität München
User: Guest
 
Login
de
en
Advanced search
mediaTUM Content
University Bibliography
Electronic Examination Papers
Open Access Publikationen
Research Data
TUM.University Press
Collections
Projects
Institutions
Research Centers
TUM Board of Management
Partnerschaftliche Einrichtungen
Schools and Faculties
Department of Chemistry
Department of Electrical and Computer Engineering
Faculty of Informatics
Department of Mathematics
TUM School of Medicine
Physics Department
Faculty of Sport and Health Science
TUM Campus Straubing für Biotechnologie und Nachhaltigkeit
TUM School of Computation, Information and Technology in formation
(1)
TUM School of Engineering and Design
Center of Life and Food Sciences Weihenstephan
TUM School of Management
TUM School of Social Sciences and Technology
(6306)
Schülerforschungszentrum Berchtesgadener Land
Examination Papers
(162)
Departments
(2486)
Educational Sciences
(1116)
Chair of Education Science (Prof. Wittmann)
(43)
Chair of Mathematics Education (Prof. Obersteiner)
(231)
Chair of Teaching and Learning with Digital Media (Prof. Bannert)
(45)
Chair of Methods of Empirical Education Research (Prof. Ünlü)
(35)
Chair of Educational Psychology (Prof. Seidel)
(135)
Chair of School Pedagogy (N.N.)
(118)
Chair of Scientific communication (Prof. Heckl)
(53)
Assistant Professorship of Chemistry Education (Prof. Koenen)
(37)
Associate Professorship of Didactics in Computer Science (Prof. Michaeli)
(171)
Professur für Didaktik der Physik (Prof. Vorholzer)
Associate Professorship of Life Sciences Education (Prof. Nerdel)
(95)
Associate Professorship of Formal and informal learning (Prof. Lewalter)
(67)
2018
(10)
2016
(8)
2015
(5)
2014
(9)
2013
(6)
2012
(9)
2011
(7)
2010
(4)
2009
(9)
Assistant Professorship of Kognitions- und Entwicklungspsychologie (Prof. Ruggeri)
Professur für Learning Sciences and Educational Design Technologies (Prof. Keune)
Assistant Professorship of Personality and Social Psychology (N.N.)
Associate Professorship of Research on Learning and Instruction (Prof. Holzberger)
(104)
Assistant Professorship of Technical Education for Vocational Teaching (Prof. Pittich)
(3)
Professur für Wirtschaftspädagogik (Prof. Förster)
(5)
Governance
Science, Technology and Society
(498)
Ehemalige Einrichtungen
(929)
Service Facilities
TUM Institute for LifeLong Learning
Central Administration
mediaTUM Gesamtbestand
Einrichtungen
Schools und Fakultäten
TUM School of Social Sciences and Technology
Departments
Educational Sciences
Professur für Formelles und informelles Lernen (Prof. Lewalter)
2015
Sort by:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Publikationsdatum
Publikationsdatum (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)
and:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Publikationsdatum
Publikationsdatum (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)
Items per page
10
20
50
100
Specht, I.; Phelan, S.; Lewalter, D.
.Conflicting Information in Science Museums: An Exploratory Study.International Journal of the Inclusive Museum.2015.8.2.1-14
Neubauer, K.
.Unterstützung naturwissenschaftlicher Grundbildung durch Schulklassenbesuche in naturwissenschaftlich-technischen Museen – Motivationale und kognitive Wirkung unterschiedlicher Besuchsformen.Dissertation
Lewalter, D.; Phelan, S.; Schnotz, W.
.Adressantenspezifische Aufbereitung von Wissen mit konfligierender Evidenz in Museen.26-27.Das Verständnis fragiler und konfligierender Evidenz. Projekte, Forschungsthemen und Ergebnisse aus dem DFG Schwerpunktprogramm 1409 (2009-2015). Kienhues & Bromme.WWU.2015
Lewalter, D.; Phelan, S.; Geyer, C.; Specht, I.; Grüninger, R.; Schnotz, W.
.Investigating Visitor Profiles as a Valuable Addition to Museum Research.International Journal of Science Education.2015.Part B, Vol. 5(4).357-374
Knogler, M.; Harackiewicz J. M.; Gegenfurtner, A.; Lewalter, D.
.How situational is situational insterest? Investigating the longitudinal structure of situational interest.Contemporary Educational Psychology.2015.43.39-50
Sort by:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Publikationsdatum
Publikationsdatum (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)
and:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Publikationsdatum
Publikationsdatum (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)