User: Guest  Login
Original title:
A Methodology to Design Multimodal Public Transit Networks: Procedures and Applications 
Translated title:
Methodik für den Entwurf multimodaler Netze des öffentlichen Verkehrs: Verfahren und Anwendungen 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt 
Advisor:
Busch, Fritz (Prof. Dr.) 
Referee:
Busch, Fritz (Prof. Dr.); Wang Zhiwei, David (Prof., Ph.D.) 
Language:
en 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Keywords:
Transit network design, Frequency setting problem, Route overlap, Public transportation, Quality evaluation, Metaheuristics, Multi-objective optimisation 
Translated keywords:
Netzplanung für den öffentlichen Verkehr, Bestimmung von Takten, Routenüberlagerung, Öffentlicher Verkehr, Qualitätsbewertung, Metaheuristiken, Multikriterielle Optimierung 
TUM classification:
BAU 850d; BAU 875d 
Abstract:
This thesis deals with public transit network design and frequency setting problem by using a novel route overlap concept along with realistic demand assignment, holistic network evaluation and metaheuristic search engine. The developed methodology is tested on several benchmark and real networks. The results suggest that lesser number of routes operating at high frequencies with reduced number of overlapping route segments tend to be more suitable for both passengers and agencies. 
Translated abstract:
Die Dissertation beschäftigt sich mit dem Entwurf von Netzen des öffentlichen Verkehres und mit dem Problem der Taktbestimmung unter Nutzung eines neuartigen, auf die Variation von Routenüberlagerungen basierenden Ansatzes sowie einer realistischen Umlegung, einer holistischen Netzevaluation und einer metaheuristischen Suche. Die entwickelte Methodik wurde an unterschiedlichen Benchmark-Netzen und reellen Netzen getestet. Die Resultate zeigen, dass eine geringere Anzahl an Routen mit einer gerin...    »
 
Oral examination:
02.10.2019 
File size:
7344511 bytes 
Pages:
173 
Last change:
12.12.2019