User: Guest  Login
Original title:
Model-Based Quantification of Accident Probabilities from Operational Flight Data
Translated title:
Modellbasierte Quantifizierung von Unfallwahrscheinlichkeiten aus operationellen Flugdaten
Author:
Wang, Chong
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.)
Referee:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Hornung, Mirko (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
flight data, accident, runway excursion, veer-off, overrun, safety, flight operations
Translated keywords:
Flugdaten, Unfall, Flugsicherheit, Flugbetrieb, Landebahn
TUM classification:
VER 500d
Abstract:
Using operational flight data recorded on-board each commercial aircraft, this thesis presents a novel method to quantify the occurrence probability of runway excursion accidents based on a model describing the dynamic behavior of the aircraft during landing. The contributing factors leading to both overrun and veer-off accidents are examined. The analysis is performed separately for each operator based on the flight data, allowing individual assessments of the level of safety.
Translated abstract:
Diese Arbeit präsentiert eine neuartige Methode zur Quantifizierung der Eintrittswahrscheinlichkeit von Flugunfällen, insbesondere das unbeabsichtigte Verlassen der Bahn während der Landung. Dabei wird ein Modell verwendet, welches das dynamische Verhalten des Flugzeuges beschreibt. Es werden Flugdaten hinzugezogen, die an Bord jedes kommerziellen Flugzeuges aufgezeichnet werden. Die beitragenden Faktoren, die zum Überschießen oder zum seitlichen Verlassen der Bahn führen, werden untersucht. Die...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1472237
Date of submission:
14.02.2019
Oral examination:
20.08.2019
File size:
67310031 bytes
Pages:
227
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20190820-1472237-1-7
Last change:
20.09.2019
 BibTeX