User: Guest  Login
Original title:
Model-Based Quantification of Accident Probabilities from Operational Flight Data 
Translated title:
Modellbasierte Quantifizierung von Unfallwahrscheinlichkeiten aus operationellen Flugdaten 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.) 
Referee:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Hornung, Mirko (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
flight data, accident, runway excursion, veer-off, overrun, safety, flight operations 
Translated keywords:
Flugdaten, Unfall, Flugsicherheit, Flugbetrieb, Landebahn 
TUM classification:
VER 500d 
Abstract:
Using operational flight data recorded on-board each commercial aircraft, this thesis presents a novel method to quantify the occurrence probability of runway excursion accidents based on a model describing the dynamic behavior of the aircraft during landing. The contributing factors leading to both overrun and veer-off accidents are examined. The analysis is performed separately for each operator based on the flight data, allowing individual assessments of the level of safety. 
Translated abstract:
Diese Arbeit präsentiert eine neuartige Methode zur Quantifizierung der Eintrittswahrscheinlichkeit von Flugunfällen, insbesondere das unbeabsichtigte Verlassen der Bahn während der Landung. Dabei wird ein Modell verwendet, welches das dynamische Verhalten des Flugzeuges beschreibt. Es werden Flugdaten hinzugezogen, die an Bord jedes kommerziellen Flugzeuges aufgezeichnet werden. Die beitragenden Faktoren, die zum Überschießen oder zum seitlichen Verlassen der Bahn führen, werden untersucht. Die...    »
 
Oral examination:
20.08.2019 
File size:
67310031 bytes 
Pages:
227 
Last change:
20.09.2019