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Original title:
Numerical Simulation of Submerged Cavitating Throttle Flows 
Translated title:
Numerische Simulation kavitierender Drosselströmungen in einer flüssigen Umgebung 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Adams, Nikolaus A. (Prof. Dr.) 
Referee:
Adams, Nikolaus A. (Prof. Dr.); Skoda, Romuald (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
MTA Technische Mechanik, Technische Thermodynamik, Technische Akustik; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
Cavitation, Diesel fuel injector, Computational Fluid Dynamics 
Translated keywords:
Kavitation, Diesel Injektor, Numerische Strömungsmechanik 
TUM classification:
MTA 300d; VER 505d 
Abstract:
The main objective of this work is to enhance the understanding of cavitating flow dynamics in micro throttles. We focus on comprehensive investigations of canonical flow configurations at industry-relevant spatial scales and operating conditions in the valve chamber of a common rail injector. Geometric and physical modeling aspects are assessed by employing the homogeneous equilibrium model in the compressible framework. For the investigation of geometric influences, an inviscid approach has be...    »
 
Translated abstract:
Das Ziel der vorliegenden Arbeit ist es, ein verbessertes Verständnis der Kavitationsdynamik in Mikrodrosseln bereitzustellen. Der Fokus liegt auf umfassenden Untersuchungen kanonischer Strömungskonfigurationen mit industrierelevanten räumlichen Skalen und Betriebsbedingungen in der Ventilkammer eines Common-Rail-Injektors. Geometrische und physikalische Aspekte werden unter Verwendung des Gleichtgewichtmodelles mit einem kompressiblen Ansatz untersucht. Für die Untersuchung von geometrischen Ei...    »
 
Oral examination:
07.05.2019 
File size:
40070037 bytes 
Pages:
136 
Last change:
24.05.2019