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Original title:
An Efficient Partitioned Coupling Scheme for Tire Hydroplaning Analysis
Translated title:
Ein effizientes partitioniertes Kopplungsverfahren für die Analyse von Reifen-Aquaplaning
Author:
Gillard, Julien
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Wall, Wolfgang A. (Prof. Dr.)
Referee:
Wall, Wolfgang A. (Prof. Dr.); Bungartz, Hans-Joachim (Prof. Dr. habil.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
TUM classification:
MTA 009d; MTA 309d
Abstract:
As part of the development loop of commercial tire designs, the present research aims at improving the simulation of tire hydroplaning. To tackle this complex fluid-structure interaction problem numerically, a robust explicit coupling scheme is developed that relies on a rigorous control of the energy artificially introduced at the interface by the staggering process. Through a dynamic adaptation of the coupling time step size, the time efficiency of the hydroplaning computation is improved for...     »
Translated abstract:
Die vorliegende Arbeit zielt auf die Verbesserung der Reifen-Aquaplaning Simulation im Rahmen der Entwicklung neuer kommerzieller Reifenkonstruktionen. Um dieses komplexe Fluid-Struktur-Interaktionsproblem zu lösen, wird ein explizites Kopplungsverfahren entwickelt, dessen Effizienz durch eine strikte Kontrolle der künstlichen Energie am Kopplungsrand optimiert ist. Durch eine dynamische Anpassung des Kopplungszeitschritts kann das Aquaplaning-Problem für reale Reifenkonstruktionen unter Gewährl...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1439528
Date of submission:
23.05.2018
Oral examination:
03.05.2019
File size:
7444777 bytes
Pages:
183
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20190503-1439528-1-9
Last change:
23.05.2019
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