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Original title:
An Efficient Partitioned Coupling Scheme for Tire Hydroplaning Analysis 
Translated title:
Ein effizientes partitioniertes Kopplungsverfahren für die Analyse von Reifen-Aquaplaning 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Wall, Wolfgang A. (Prof. Dr.) 
Referee:
Wall, Wolfgang A. (Prof. Dr.); Bungartz, Hans-Joachim (Prof. Dr. habil.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau 
TUM classification:
MTA 009d; MTA 309d 
Abstract:
As part of the development loop of commercial tire designs, the present research aims at improving the simulation of tire hydroplaning. To tackle this complex fluid-structure interaction problem numerically, a robust explicit coupling scheme is developed that relies on a rigorous control of the energy artificially introduced at the interface by the staggering process. Through a dynamic adaptation of the coupling time step size, the time efficiency of the hydroplaning computation is improved for...    »
 
Translated abstract:
Die vorliegende Arbeit zielt auf die Verbesserung der Reifen-Aquaplaning Simulation im Rahmen der Entwicklung neuer kommerzieller Reifenkonstruktionen. Um dieses komplexe Fluid-Struktur-Interaktionsproblem zu lösen, wird ein explizites Kopplungsverfahren entwickelt, dessen Effizienz durch eine strikte Kontrolle der künstlichen Energie am Kopplungsrand optimiert ist. Durch eine dynamische Anpassung des Kopplungszeitschritts kann das Aquaplaning-Problem für reale Reifenkonstruktionen unter Gewährl...    »
 
Oral examination:
03.05.2019 
File size:
7444777 bytes 
Pages:
183 
Last change:
23.05.2019