User: Guest  Login
Original title:
Determinants of consumers' choices and perceived value in mass customization 
Original subtitle:
Empirical studies in the automotive and sports apparel industries 
Translated title:
Einflussfaktoren auf das Wahlverhalten von Konsumenten und den wahrgenommenen Nutzen in Mass Customization 
Translated subtitle:
Empirische Studien in der Automobil- und Sportbekleidungsindustrie 
Year:
2016 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Raasch, Christina (Prof. Dr.) 
Referee:
Raasch, Christina (Prof. Dr.); Nabout, Nadia Abou (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
SOZ Soziologie; WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
Mass customization, personalization, consumer behavior, experiment, survey 
Translated keywords:
Mass Customization, Individualisierung, Konsumenten-Verhalten, Experiment, Umfrage 
TUM classification:
WIR 620d 
Abstract:
Existing research has shown that mass customization provides an added value to consumers. This dissertation further contributes to this research and demonstrates the importance of a consumer-specific view on mass customization by using experimental and survey data. Findings indicate that consumers' choice behavior during customization is influenced by consumers' individual needs, leading to diverging choice behaviors. Moreover, the perceived value as well as the risk of cognitive overload in mas...    »
 
Translated abstract:
Bisherige Forschung hat gezeigt dass Mass Customization einen Mehrwert für Konsumenten schafft. Darauf aufbauend demonstriert diese Dissertation die Wichtigkeit einer konsumenten-spezifischen Perspektive auf Mass Customization durch die Verwendung von Experiment- und Umfragedaten. Die Ergebnisse zeigen auf, dass die individuellen Bedürfnisse der Konsumenten eine große Rolle während des Konfigurationsprozesses spielen und zu einem divergenten Wahlverhalten führen. Darüber hinaus hängen der wahrge...    »
 
Oral examination:
05.02.2016 
File size:
3976700 bytes 
Pages:
234 
Last change:
15.03.2016