User: Guest  Login
Original title:
Conception of Advanced Driver Assistance Systems for Precise and Safe Control of Teleoperated Road Vehicles in Urban Environments
Translated title:
Konzeption von Fahrerassistenzsystemen zur präzisen und sicheren Steuerung von teleoperierten Straßenfahrzeugen in innerstädtischen Umgebungen
Author:
Hosseini, Amin
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Knoll, Alois (Prof. Dr. habil.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
VER 020d
Abstract:
Teleoperated driving is considered to be a transient technology for driverless driving in urban environments. Although this mobility concept benefits from retaining humans within vehicles’ control loops, it faces challenges. This work proposes a package of advanced driver assistance systems to tackle the existing challenges while teleoperated driving in urban environments.
Translated abstract:
Teleoperiertes Fahren gilt als eine Übergangstechnologie zum vollautonomen Fahren in innerstädtischen Umgebungen. Obwohl dieses Konzept große Vorteile gegenüber dem aktuellen Stand der Technik des fahrerlosen Fahrens in der Stadt darstellt, leidet es unter eigenen Herausforderungen. Um diese Herausforderungen zu bewältigen, stellt diese Arbeit die wesentlichen Fahrerassistenzsysteme vor, die dem menschlichen Operator bei der Durchführung der Fahraufgabe unterstützen.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1415643
Date of submission:
20.12.2017
Oral examination:
30.11.2018
File size:
25925672 bytes
Pages:
129
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20181130-1415643-1-8
Last change:
18.03.2019
 BibTeX